joi, 3 martie 2011

Modulul 6 - Planificarea pentru succesul elevilor

Reflectati asupra intrebarilor de mai jos si asupra modului in care v-au ajutat sa completati planul unitatii de invatare.

1. Cum ii pot invata pe elevi sa fie preocupati de propria lor formare?

2. Cum pot fi sustinuti elevii care au nevoi si cerinte diferite

15 comentarii:

  1. Fiindu-le un model, prezentandu-le exemple din viata reala, invatandu-i sa se cunoasca si sa se valorizeze corect si ajutandu-i sa inteleaga dinamica informatiilor si flexibilitatea din lumea moderna.
    Printr-o buna cunoastere a lor, prin riguroasa planificare a activitatilor diferentiate si -in anumite cazuri-prin implicarea celorlalti elevi.

    RăspundețiȘtergere
  2. 1. Elevii trebuie sa fie constienti de aplicabilitatea practica a cunostintelor si de necesitatea integrarii lor sociale, ceea ce implica preocuparea pentru propria formare.
    2. Elevii care au nevoi si cerinte diferite pot fi sustinuti prin adecvarea materialului de predare-invatare-evaluare.

    RăspundețiȘtergere
  3. 1. Le captez atentia cu anumite subiecte, ii indrum sa-si caute informatii din surse diferite, evaluez periodic modul de realizare.
    2. Prin tratare diferentiata- fise, teme, activitate suplimentara- adaptate nivelului fiecaruia.

    RăspundețiȘtergere
  4. 1.Elevii se vor preocupa de propria formare, daca vor fi solicitati sa studieze individual.
    2.Elevii cu cerinte educative speciale vor fi tratati diferentiat.

    RăspundețiȘtergere
  5. 1.Ii pot implica in procesul de autoevaluare,de propunere de sarcini de invatare,le pot starni curiozitatea prin subiecte care sa-i atraga,ii grupez pe echipe dupa diferite criterii.
    2.Pentru elevii cu nevoi speciale voi formula sarcini mai accesibile,cu pasi ajutatori,iar pentru cei capabili de performante cerintele vor fi mai mari ,urmand a lucra mai mult independent.

    RăspundețiȘtergere
  6. Ii voi implica in activitatile de autoevaluare a propriilor cunostinte pentru a intelege singuri importanta integrarii cunostintelor teoretice in practica.
    Prin programe speciale,tratare diferentiata

    RăspundețiȘtergere
  7. 1.Elevii pot fi preocupati de propria formare prin analiza pas cu pas a produselor activitatii lor si printr-o buna cunoastere a nevoilor personale.
    2.Rabdare si cerinte individualizate cu posibilitatile lor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Daca predarea se face in concordanta cu nevoile elevului, atitudinea acestuia se schimba, devenind interesat in obtinerea unor rezultate cat mai bune.
    Elevii cu nevoi si cerinte diferite pot fi instruiti diferentiat prin utilizarea unui suport didactic ce prevede strategii adecvate, corespunzatoare situatiei.

    RăspundețiȘtergere
  9. 1.Pot invata elevii sa fie preocupati de propria lor formare folosind strategii de instruire centrate pe elev, care permit colaborarea,cooperarea,invatarea in echipe.
    2.Elevii care au nevoi si cerinte diferite pot fi sustinuti prin diferentierea instruirii prin continut, prin proces, prin produse, prin mediul de invatare.

    RăspundețiȘtergere
  10. 1.Elevii pot fi invatati sa fie preocupati de propria formare prin antrenarea in munca pe echipe,invatarea prin colaborare ,cooperare.
    2.Cu elevii care au nevoi si cerinte diferite trebuie sa se lucreze diferentiat, prin adecvarea materialului de predare-invatare.

    RăspundețiȘtergere
  11. 1. - facand legaturi cu viata reala, cautand informatii specifice temei date etc.
    2. prin tratare diferentiata

    RăspundețiȘtergere
  12. 1.invatandu-i sa se autocunoasca, sa participe in mod constient la propria lor formare,sa depaseasca blocajele.
    2.Elevii care au nevoi si cerinte diferite pot fi sustinuti prin tratare diferentiata.

    RăspundețiȘtergere
  13. 1. Elevii vor invata sa fie preocupati de propria lor formare adaptand nivelul instruirii la posibilitatile lor de invatare.

    2. Prin intocmirea de sarcini diferentiate, aplicarea unor fise de dezvoltare, teme de casa diferentiata, selectarea obiectivelor operationale care raspund cerintelor minime ale programei.
    Invatatorul include copiii cu dificultati de invatare in grupuri. Se stie ca, in cadrul unui grup un asemenea copil va da randamente mai bune. Evaluarea acestuia se va face prin stabilirea unor standarde diferentiate, daca este cazul.

    RăspundețiȘtergere
  14. 1. Le captez atentia cu anumite subiecte, ii indrum sa-si caute informatii din surse diferite, evaluez periodic modul de realizare.
    2. Prin tratare diferentiata- fise, teme, activitate suplimentara- adaptate nivelului fiecaruia.

    RăspundețiȘtergere
  15. 1.Elevii pot fi invatati sa fie preocupati de propria formare implicandu-i in activitati centrate pe elev, in activitati ce fac legatura cu viata reala, facandu-i constienti de necesitatea integrarii in societate.
    2.Elevii cu nevoi speciale pot fi sustinuti prin adaptarea materialului de predare-invatare-evaluare la particularitatile individuale ale acestora.

    RăspundețiȘtergere