Reflectati asupra modului in care tema centrala a acestui modul va este utila in proiectarea unitatii de invatare:
1. Cum pot proiectele sa-i ajute pe elevi sa atinga standardele de performanta si sa-si dezvolte competentele pentru secolul XXI?
2. Cum pot utiliza proiectele pentru a imbunatati invatarea?Reflectati asupra impactului acestui modul asupra activitatii dumneavoastra la clasa si asupra invatarii elevilor dumneavoastra. Notati ideile si intrebarile pe care le aveti in aceste privinte
1.Prin elaborarea de proiecte elevii capata deprinderi de lucru individual, isi dezvolta capacitatea de a analiza si sintetiza cunostintele nou dobandite si da a le folosi in practica.
RăspundețiȘtergere2.Proiectele asigura colaborarea cadrului didactic cu elevii, asigurand un parteneriat real intre acesti factori ai procesului instructiv educativ.
Proiectele dezvolta atat capacitati de colaborare si interpersonale, cat si capacitatea de a depista, formula, analiza si rezolva probleme.
RăspundețiȘtergereProiectele realizeaza legatura cu realitatea din afara scolii si abordeaza probleme reale.Cunostintele insusite devin concrete inlaturandu-se abstractul. Invatarea devine mai usoara si mai placuta introducandu-se inovatia ce inlocuieste partial traditionalului.
1. Proiectele dezvolta competentele de lucru in echipa, presupun o abordare transdisciplinara a subiectelor si raportare permanenta la situatii reale de viata.
RăspundețiȘtergere2. Proiectele pot fi utilizate atat pentru dobandirea de catre elevi a unor noi cunostinte cat si pentru evaluarea celor deja dobandite.
In urma participarii la acest modul imi voi dezvolta competentele de predare, de relationare cu elevii, de proiectare a activitatii didactice. Elevii mei vor se vor implica activ in procesul de invatare, devenind parteneri in educatie.
1.Pentru ca necesita o buna documentate si o sructurare riguroasa, pentru ca tin cont de particularitatile de varsta si individuale ale elevului, proiectele ii ancoreaza pe acestia in problemele societatii si ii ajuta sa gaseasca solutii cat mai realiste, sa atinga standaedele de performanta si sa dezvolte competente pentru secolul XXI.
RăspundețiȘtergere2.Proiectele cuprind o perioada mai lunga de timp, deci pot folosii informatii complexe prezentate intr-o forma placuta,atractiva si reprezinta si o noutate pentru elevi dar si pentru cadrele didactice.Deci. predarea prin proiecte are un impact benefic atat asupra activitatii cadrului didactic si a elevului.
1. Daca elevii devin, prin activitatea in cadrul proiectelor, parteneri activi de invatare activitatea de invatare este mai rapida si mai eficienta.
RăspundețiȘtergere2.Efort eficient si evaluare rapida.
1. Folosind aceasta metoda invatarea va fi centrata pe elev profesorul jucand rol de facilitator. Elevii colaboreaza intre ei cautand surse multiple de informatii si creand produse autentice.
RăspundețiȘtergere2. Activitatile desfasurate in cadrul proiectului vin in intimpinarea nevoilor elevilor si au legatura cu lumea reala. De aceea elevii vor fi interesati sa participe cu entuziasm si vor retine informatiile cu usurinta.
1.In cadrul proiectelor, elevii pot explora posibilitatile de utilizare a noilor tehnologii computerizate,invata sa se documenteze doar in urma unor indicatii,sa lucreze in echipa,sa gandeasca.
RăspundețiȘtergere2.Proiectele dezvolta creativitatea,spiritul de echipa si intrajutorare,invatarea prin descoperire.Ei vor invata cu mai multa usurinta,cu mai multa placere .
Intr-o societate informatizata, proiectele ii fac pe elevi participanti reali (si interesati) la propria formare.
RăspundețiȘtergere2.Proiectele ii atrag si ii implica pe elevi, fac activitatea mai interesanta, predarea si evaluarea au forme mai atractive, iar elevii contribuie efectiv la culegerea, filtrarea si transmiterea de informatii.Toate acestea sunt provocari si pentru cadrul didactic.
1. Proiectele reprezinta o forma de evaluare sumativa prin care elevii isi consolideaza cunostintele acumulate pe parcursul unei unitati de invatare si isi perfectioneaza aceste informatii in cadrul unei echipe.
RăspundețiȘtergere2.
1.Proiectele ofera situatii autentice, din viata cotidiana, care permit aplicarea cunostintelor teoretice in situatii practice, fac legatura cu situatii concret-intuitive.
RăspundețiȘtergereColaborarea in lucrul pe echipe, cautarea informatiilor si filtrarea lor sunt esentiale pentru dezvoltarea competentelor pentru secolul XXI.
2.Proiectele ma sprijina in procesul de predare-invatare-evaluare, prin cadrul atractiv pe care in ofera. Elevii accepta cu mare usurinta metodele inovatoare si invata mai usor.
1. Metoda proiectelor ii ajuta pe elevi sa-si sistematizeze cunostintele dintr-un anumit domeniu, pe un subiect de interes. Ei trebuie sa ia decizii in selectarea informatiilor pertinente, sa aiba initiativa si sa colaboreze cu alte persoane.
RăspundețiȘtergere2. Elevii invata sa lucreze sistematic, sa culeaga diverse informatii si sa le foloseasca pe cele utile temei date. Isi satisfac curiozitatea si-si valorifica aptitudinile
1.Predarea prin proiecte vine in sprijinul elevilor ajutandu-i sa-si dezvolte competente multiple ,printre care creativitatea si curiozitatea intelectuala, gandirea critica necesare pentru o invatare continua pe parcursul vietii. Vor invata cu adevarat " cum sa invete",iar invatarea aceasta este pentru elevi interesanta si motivanta.
RăspundețiȘtergere2.Elevii vor fi indrumati cum sa caute si cum sa
foloseasca informatiile, cum sa le prelucreze,
si sa le integreze intr-un proiect, urmarind rea lizarea tuturor etapelor.
1.Proiectele dezvolta gandirea,creativitatea(analiza,sinteza,abstractizarea generalizarea.
RăspundețiȘtergere2.Proiectele ii ajuta pe elevi sa foloseasca in viata reala cunostintele teoretice insusite,ii motiveaza si ii ajuta sa relationeze cu ceilalti
Metoda proiectelor dezvolta la elevi capacitatea de a lucra in echipa,competente de comunicare,dezvolta gandirea critica si creativitatea acestora.
RăspundețiȘtergere