Reflectați asupra modului în care punctul central al acestui modul v-a ajutat să vă planificați și să vă creați unitatea de învățare.
1. Cum pot întrebările de generare a proiectelor să contribuie la susținerea modului de învățare a elevilor mei?
2. Cum îmi pot planifica evaluarea continuă centrată pe elev?
1.Intrebarile ii pot motiva si mobiliza in realizarea proiectului.
RăspundețiȘtergere2.Evaluarea poate porni de la depistarea cunostintelor si deprinderilor cunoscute si adaptarea continuturilor noi in funtie de acestea.
1.Cunoastere si autocunoastere.
RăspundețiȘtergere2.Analiza produselor.
1.Prin intrebarile de generare a proiectelor se sasigura invatarea activa a elevilor.
RăspundețiȘtergere2.Evaluarea continua centrata pe elev se poate planifica utilizand grafice realizate la fiecare disciplina de studiu.
1.Aceste intrebari, la care reflectam inainte de realizarea proiectului, confera o mai mare precizie si si acuratete proiectului, conducand la eficienta maxima a activitatii didactice.
RăspundețiȘtergere2.Avand in vedere progresul/regresul inregistrat de elev in activitatile anterioare, voi folosi cele mai potrivite modalitati de evaluare.
1.Prin stabilirea clara a continuturilor si prin sustinerea elevilor in demersul de constientizare a nivelului lor de pregatire si a expectantelor lor.
RăspundețiȘtergere2.Cunoscand nivelul de pregatire a elevilor si variind metodele si instrumentele de evaluare.
1. Ii orienteaza in selectia cunostintelor de care au nevoie pentru atingerea obiectivelor.
RăspundețiȘtergere2. Imi stabilesc instrumentele de evaluare si strategiile in functie de nivelul clasei si al fiecarui elev, de obiectivele operationale si de conditiile de desfasurare ale activitatii.
1.Aceste intrebari vor fi formulate clar, pe intelesul elevilor, iar implicarea lor va demonstra interesul pentru intelegerea proiectelor derulate.
RăspundețiȘtergere2. Evaluarea continua se va face in functie de particularitatile clasei, de obiectivele lectiei si de continutul unitatii de invatare
1. Intrebarile cheie ale curriculumului ajuta la realizarea conexiunii intre scopurile invatarii din cadrul proiectului si obiective, sarcini. Intrebarile esentiale implica elevii, trezesc curiozitatea, iar intrebarile unitatii de invatare ii ajuta pe elevi sa-si construiasca propriile intrebari, sa gaseasca raspunsul la intrebarile esentiale.
RăspundețiȘtergere2. prin graficul de timp al evaluarii
1. Atunci cand elevii intalnesc intrebari la care sunt interesati sa raspunda devin implicati in procesul de invatare.
RăspundețiȘtergere2. Evaluarea continua se va realiza identificand etapele parcurse pentru atingeera obiectivele si momentul finalizarii fiecareia.
1) Elevii au inteles intrebarea?Ii ajuta in selectarea informatiilor legate de tema proiectului?
RăspundețiȘtergere2)Imi stabilesc strategiile de evaluare pentru evaluarea initiala, continua si sumativa tinand seama de continuturi si obiectivele operationale propuse.
Intrebarile esentiale ajuta elevii sa realizeze conexiuni intre teme,intrebarile unitatii de invatare ii ajuta pe elevi sa arate cat de bine inteleg notiunile importante ale proiectului,
RăspundețiȘtergere1)Intrebarile ii ajuta in selectarea informatiilor legate de proiect.
RăspundețiȘtergere2)Imi stabilesc instrumentele de evaluare si strategiile in functie de nivelul clasei si al fiecarui elev, de obiectivele operationale stabilite.